Stresle Baş etme Üzerine
Stres, 7’den 70’e herkesin hayatını olumsuz etkiliyor. Hızlı yaşadığımız, hızlı tükettiğimiz ve sürekli bir yerlere yetişmeye çalıştığımız bir dönemde yaşıyoruz. Bu yıpratıcı tempoya daha küçük yaşlarda okula başladığımız anda dahil oluyoruz üstelik. Artık insanlar stres ve kaygı ile yaşamaya alışmış durumdalar. Maalesef hayatının her alanına yayılmış olan bu stresten kaçış mümkün değil. Öyleyse onunla nasıl başa çıkabileceğimizi öğrenmemiz gerek. Aşağıda sizin için stresle baş etmenize yardımcı olabilecek bir liste hazırlık. Listedekileri hayatınıza adapte ederek stres seviyenizi düşürebilir, zihinsel konforunuzu arttırabilirsiniz.
 Fiziksel olarak aktif olun, hareket edin. Size hitap edecek bir spor çeşidi mutlaka vardır. Onu keşfedin ve hayatınıza dahil edin.
 Mutlaka bir hobi edinin. Belki ahşap boyamak, maket yapmak belki de yemek yapmak size zevk verecek. Ayrıca bir şeyler üretmiş, ortaya çıkarmış olmanın verdiği hazzı yaşayın.
 Sürekli etrafınızda olan insanları kontrol edin. Enerjinizi emen, sürekli şikayet eden toksik insanlar varsa sosyal çevrenizi revize edin.
 Şayet siz sürekli şikayet ediyorsanız, hayatınızda sizi rahatsız eden şeylerin listesini yapın. Değişmesi sizin elinizde olanlardan başlayarak müdahale edin.
 Gününüzün, haftanızın bir rutini olsun. Güne ne yapacağınızı ve nereden başlayacağınızı bilerek uyanın.
 Nefes egzersizlerini öğrenin. Özellikle stres seviyenizin yükseldiği anlarda ve durumlarda ihtiyacınız olacak.
 Doğadan kopmayın. Bitkiler ya da hayvanlar, kendinizi hangisine yakın hissediyorsanız onlarla iletişim kurun. Haftada bir gün mutlaka doğada olun.
 Dinlenmeyi ihmal etmeyin, rutininize tembellik için de bir zaman ekleyin.
 Size iyi gelen insanlara ve sizi mutlu eden aktivitelere zaman ayırın.
 Stres seviyeniz kontrolünüzden çıkacak kadar yükselmişse zaman kaybetmeden profesyonel yardım alın.

Bir Cevap Yazın