Günlük hayatın içinde çeşitli zorluklarla karşılaşıyoruz.Sınav kaygısı,ders başarısızlığı, çocukların okula uyum süreci, iş yaşamındaki gerginlikler, patronun işe geç kaldığı için çalışanını azarlaması, maddi kaygılar, toplu taşıma araçlarının kalabalık olması, sıkışık trafik, işsizlik, ailevi problemler, dışsal baskılar ve daha bir sürü stres kaynağı var. Bu liste oldukça uzun.

Vücudumuz bir denge halindedir. Bu dengeyi sürdürebilmek için karşılaştığımız zorlukları uygun şekilde çözebilmek gerekir. Eğer baş edemiyorsak stres devreye girer. Stres vücudun savunma mekanizmasıdır.İnsan başa çıkmayacağını düşündüğü bir olayla karşılaşırsa beyne bazı sinyaller gönderir. Bu durumda beyin savaş, kaç, don tepkilerinden birini verir. Nefes alış-verişi hızlanır, kalp daha hızlı çarpmaya başlar ve vücut ısısı artar. Bu değişimler tehlike ile başa çıkmamızı kolaylaştırmak içindir.

Strese uzun süre maruz kalmak beyinde kalıcı hasarlara yol açabilir.Kısa süreli stres ise insanı güldüler.Sürekli stres altında kalmak olarak tabir edilen “kronik stres” ten kaçınmak lazım. Kronik stres bağışıklık sistemini bozar, insanı umutsuzluğa, yılgınlık hissine düşürür. Bunun yanında öğrenme faaliyetlerinde aksaklıklara da sebep olur.
Stresin de azı karar, çoğu zarardır. Görmezlikten gelerek, başkalarını suçlayarak, duygularını bastırarak ya da inkar ederek stres için çözüm bulamazsınız.Bu davranışlar anlık ve geçici olarak işe yarar. Bunun yerine stresle baş etmek için yapılabilecek ilk şey stres yapmamaktır. Söylendiği kadar kolay olmasa da durup düşünmek, olaylara bir adım geriden bakabilmek, görünenin ardındakini görebilmek, düzenli egzersiz yapmak, sağlıklı beslenme, düzenli uyku, çevreyle iyi iletişim kurabilme, problem çözebilme yeteneğine sahip olma stresten korunmak için başlıca yapılması gerekenler. Olumlu düşünün, zayıf yönlerinize değil de kuvvetli yönlerinize odaklanın. İçinizde biriktirmeyip paylaşın. Stresle baş etmek yerine stresle barışın. Onu bir düşman gibi görmeyin. Sizi motive edecek bir kıvılcım olduğunu düşünün.

Bir Cevap Yazın